Nowe podstawy zgód marketingowych, czyli Prawo Komunikacji Elektronicznej „IN FORCE”

W dniu 10 listopada 2024 r. zaczęły obowiązywać przepisy nowej ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. (Dz. U. 2024 poz. 1221) – Prawa Komunikacji Elektronicznej (PKE), która spowodowała ewolucję w zasadach prowadzenia działań marketingowych. Zmiany spowodowane wejściem w życie PKE powinny stanowić kluczowy kierunek dla firm w projektowaniu i planowaniu procesów związanych z promocją, przekazywaniem informacji handlowych, marketingiem – niezależnie od tego jak je nazwiemy. zarówno w zakresie komunikacji telefonicznej (w tym systemów automatycznego wywoływania), jak i elektronicznej (e-mail, SMS). U większości przedsiębiorstw (w co szczerze wierzymy) spowoduje to konieczność, wyłącznie, dostosowania dotychczasowych procesów marketingowych – ponieważ zmiany dla firm które do tej pory były, jak to się mówi z ang. compliance będą kosmetyczne. Firmy, które dotychczas działały zgodnie z obowiązującymi przepisami, mają pewną bazę procedur wymagającą jedynie dostosowania. W ich przypadku zmiany będą raczej polegały na aktualizacji dokumentacji (np. polityk prywatności, klauzul informacyjnych) i dostosowaniu do nowych podstaw prawnych. Jednak dla tych, którzy jeszcze nie wdrożyli pełnej zgodności z przepisami lub ich działania nie były w pełni zgodne z prawem, to ostatni moment na zaprojektowanie i wdrożenie procesów zgodnych z nowymi regulacjami. Czas na dostosowanie się do PKE jest teraz szczególnie ważny, aby uniknąć ewentualnych „problemów prawnych” w przyszłości.

/więcej/