Phishing na LinkedIn, Microsoft czy Adidas. Te marki wśród najczęściej wykorzystywanych przez hakerów

Cyberprzestępcy, którzy chcą wykraść nasze dane, najchętniej podszywają się pod znane portale społecznościowe oraz firmy technologiczne. W ostatnich miesiącach blisko połowa ataków phishingowych wykorzystujących znane marki była opatrzona logo LinkedIn. Coraz częściej hakerzy podszywają się też pod Adidasa, Adobe czy bank HSBC. W kwietniu, maju i czerwcu analitycy Check Point Research zaobserwowali, że platforma społecznościowa LinkedIn wciąż jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych. Udział LinkedIna w „torcie phishingowym” nieznacznie spadł: z 52 proc. w pierwszym kwartale do 45 proc. przypadków w drugim. Badania wykazały jednocześnie, że portale społecznościowe nadal są tymi, pod które najczęściej podszywają się hakerzy. Na drugim miejscu znalazły się firmy technologiczne, które wymieniły się pozycją z firmami kurierskimi.

/więcej/