Zlecający akcje marketingowe jest administratorem danych

Włoski organ nadzoru (Garante per la protezione dei dati personali) nałożył 5 tyś. euro kary na administratora za brak spełnienia żądania zaprzestania przetwarzania danych oraz zbieranie bezpodstawnie zgód marketingowych. Organizacja twierdziła przy tym uparcie, że wcale nie jest administratorem danych. Skarżący złożył do włoskiego organu ochrony danych skargę w związku z otrzymywaniem telefonów promocyjnych w imieniu Maximum International Corp. S.r.l. (administrator) bez uzyskania zgody marketingowej i nawet po wyrażeniu sprzeciwu podczas niechcianych kontaktów. Administrator danych w odpowiedzi oświadczył, że nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej na rzecz osób fizycznych oraz że do prowadzenia działalności promocyjnej wykorzystuje niezależne agencje reklamowe, z których każda ma własny samodzielny charakter prawny. Spółka twierdziła, że nie jest administratorem danych, ponieważ nie posiadała danych osobowych skarżącego, a numer wykorzystywany do celów marketingowych nie był jej „własnością”, nie kontroluje też firm działających prywatnie w celu sprzedaży jej produktów.

/więcej/